Teckenspråk - ja!

SVT har meddelat att de tänker sända teckenspråkstolkning av det kungliga bröllopet på sin hemsidan. Så här skriver de:

Det är bra att mer TV teckentolkas. Jag är dock kluven till att det handlar om just detta bröllop. Jag har tidigare i min blogg skrivit om ämnet, i ett inlägg. All denna massmediala storm omkring bröllopet, och vad man får eller inte får göra, vem som ska vara med, varför vissa inte ska det... Känner brudparet ens alla som kommer på deras bröllop? Har de träffats?

 

Nåväl SVT ska i alla fall ha plus i kanten för att de har med teckenspråkstolkning. Så jag rekommenderar att alla intresserade går in på SVT:s hemsida, och följer bröllopet där. Och titta gärna på teckenspråkstolkarna också, ifall det finns någon liten räknenisse på SVT så är det bra med många klick, så att de märker att intresse och behov finns för teckenspråkig TV. Ni som inte är intresserade av bröllopet kan helt enkelt fortsätta ignorera hela balunsen efter bästa förmåga.

 

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , intressant.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback