Solskensdagar

Det är lite farligt, när man kommer till den där perioden där människorna börjar jubla att "sommaren är här". Det strålande solskenet där ute gör det svårt att koncentrera sig på sådan som man måste göra. Men alla måsten där inne gör att man inte är ute och njuter av solen. Resultatet blir stress, ångest och dåligt samvete. Det mesta över alla de saker man inte gör. Jag borde skriva fyra rapporter och lite andra saker. Jag borde vara ute och njuta lite av solen innan den försvinner. Jag borde fixa det och ordna det. Och det jag gör är... otillräckligt. Hade det varit regniga dagar hade jag varit mycket mer effektiv. Nåväl.

Solskenet är i alla fall mycket vackert, och det lyser upp våra gröna omgivningar och visar området från sin allra bästa sida. Precis utanför vardagsrumsfönstret och uteplatsen står gröna träd med knoppande blommor. Solen silas genom lövverket, och det är vackert. Solskensgrönt är en härlig nyans.

Men min att-göra-lista blir då inte kortare...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Får dårligt samvete, som alltid predikat, vädret är fint gå ut, vädret är inte så fint, gå ut ändå.

2010-06-02 @ 21:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback