Jag smälter bort, och lite allmänt

Värme, värme, värme... och en massa, massa solsken. Jag vet att många människor glädjs över detta, men själv känner jag mest att det är jobbigt. Gårdagens åska, med tillhörande regnskurar var en lättnad. Jag är inte gjord för sånt här väder.

Så jag svettas, jag gömmer mig inne i lägenhetens relativa svalhet. Eftersom vi har sydfönster så kör vi med ständigt fördragna gardiner i förhoppningen att inte få alltför mycket växthus. Och jag vågar mig ut på kvällarna, när det börjar svalna av till något som åtminstone liknar normala temperaturer. Kroppen markerar sitt missnöje med miljön på alla upptänkliga sätt, och tja... det är rätt jobbigt, ärligt talat.

Just nu funderar jag på vad jag kan tänkas orka med idag, vad som är värt energin det tar. Det har varit en hel del mailande, och sen kan man ju alltid söka några jobb... och så. Egentligen är det en hel del på gång, men mycket är osäkert och omöjligt för mig att påverka. Framtiden är i alla fall väldigt spännande.

Igårkväll fick jag massage av Teo. Det var otroligt skönt och väldigt välbehövligt. Jag är alldeles för bra på att spänna kroppen på konstiga sätt, och sen gå omkring så. Tack Teo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback