Jag har skoproblem

Det här är en sån där dag... då allting är lite mer motigt än det borde. Och alla motgångar är lite tyngre än de borde. Det har att göra med att jag är sjukt trött. Morgonens väckarklocka var inte populär, förutom det rent främmande i att bli väckt av den så... hade jag inte sovit många nog timmar. Däremot var duschen väldigt populär, både igårkväll och imorse. Den ljuva njutningen av rinnande vatten direkt ur kran, där man kan välja hur varmt eller kallt man vill ha det.
Jag har haft en sjukt rolig (förlängd) helg. Lajv som koncept har faschinerat mig på avstånd, och nu är jag definitivt peppad. Vilken otrolig känsla det är att bara släppa vardagen och allt som är så självklart där, och vara någon annan. Att leva i en värld där andra saker är fullkomligt naturliga. Höjdpunkter, ringandet i kyrkklockan och klostrets sjungande procession genom byn ett flertal gånger om dagen. Alla dessa galna människor, alla dessa händelser... men intensivt har det varit. Och min ingångsplan förändrades lite väl snabbt på. Men det var också kul. Nej, jag har haft väldigt roligt. Mina för ändamålet inköpta skor orsakade efter flitigt använvade skoskav. När den ena hälen sprack och "fickan" blev fylld av lera och jag blev tvuingen att riva av hud för att kunna rengöra... så gav jag upp det där med skor och ägnade resten av helgen åt barfotaaktioner. I skog och mark. Över barr, stock och sten. En sandlåda hade varit trevligt insåg jag sista kvällen. Nu är det en njutning att ha normala sandaler. Dock... så börjar de spricka, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Ge sig ut i Visby och hitta nya?

Ja, lajv i många dagar, och nu har jag kastats in i en annan värld. En lång dags resande senare är jag nu på Gotland. Det är också roligt, men på ett helt annat sätt. Arbetet här kan ni följa på
sprakforalla.wordpress.com



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback