Kallt ute, kallt inne

Eller ja... jag behöver i alla fall inte ha täckjacka, men fortfarande. Fårskinnsfällarna jag fick i jul är mycket, mycket uppskattade. Där borrar jag in mig bäst jag kan, dessutom iförd fleecetröja. Det är strålande soligt ute idag, vilket innebär en massa minusgrader ute, och inte tillräckligt varmt inne. Just nu är temperaturen -16,7 ute, och 16,9 inne. Så jag funderar på hur mycket av dagens uppgifter som kan utföras insvept i filt. Det är också ett sätt att prioritera.

Egentligen har jag dagens planer ganska klara, så det är bara att hugga in, och försöka känna sig vettig. Massa värmeljus, te och sånt kan ju också hjälpa till att få upp temperaturen.

Imorgon tror jag att jag ska återupprepa det vinnande konceptet från en annan dag, dvs längdskidåkning+badkarsbad. Idag är annat inplanerat, och det ska börja ske nu. Tentaplugg, skrivande, tja... sånt.

För övrigt, igår kom resultatet från senaste tentan in. När jag skrev den så var jag helt lugn för att jag skulle fått godkänt, kanske till och med VG. Min uträkning då var att mina slutpoäng borde hamna på mellan 40,5 och 47 (G-gräns 30, VG-gräns 45). Vilken exakt poäng jag hamnat på vet jag inte, men resultatet G är inlagt i ladok. Så... ytterligare en delkurs övergår till att vara avklarad och passerad historia. Bara regressionsanalysen kvar den här terminen. Idag kom ett mail med info. Av de som gjorde provet den 18:e så fick 39% VG, 46% G och 14% U. Klassen är på ca 20 individer. Är vi 21 i klassen är det 3 som fått underkännt på den här tentan. Jag kan inte låta bli att fundera över vilka... nå, det finns fler chanser. Nu, mot regressionen!

Det blir bra.

Allt blir bra.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Grattis till den godkända tentan...

2010-01-06 @ 18:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback