Tredje advent



Idag är det tredje advent. Ingen adventsljusstake är framtagen i Örebrolägenheten. Jag var inte här för vare sig första eller andra advent. Däremot är det julpuntat på andra vis. Adventsstjärna, ljusstakar i fönstren, min söta tomte, lite änglar och andra ljuliga ljuslyktor. Jag älskar när man får julpynta. Men det blir inte så mycket i år... vi är ju så lite här.

Nu är det inte långt kvar till jul. Fyra arbetsdagar den här veckan, och på torsdag blir det julfest på jobbet. Blir nog trevligt :-) Fredagen har jag tagit kompledigt. Funderar på att ta en tur i affärena i Örebro. Kanske ska plocka fram längdskidorna? Sen... sista veckan mot jul blir också bara fyra arbetsdagar. Och på torsdagen den 23:e åker vi ner till Alingsås, för att fira jul med min familj. Ser verkligen fram emot det! Och så har jag ledigt mellan jul och nyår! Så nu blir det lite dagar i Örebro... och bara åtta arbetsdagar till under 2010. Känns mycket märkligt.

Sen kommer 2011. Undrar vad det kommer innehålla?

Jag har tidigare känt att 2002 var ett år av stora förändringar. Jag tog studenten, jobbade i Norge, jobbade med Summer Camp, jag flyttade hemifrån, jag började på universitetet, jag gick med i spexet... det var ett omvälvande år. I år... 2010, har också varit ett omvälvande år. Jag var producent för Örebrospexet, denna underbara förening. Vi satte upp det synopsis som jag och Niklas skrev en gång. Vi gjorde en riktigt bra produktion. Sen... blev jag vald till ordförande för Unga Hörslskadade. Och fick jobb... hos Unga Hörselskadade. Så nu bor jag i Örebro med Erik. Och jobbar i Stockholm, och sover i Uppsala... Omvälvande.

Mellan 2002 och 2010 har det varit många år, och många händelser. T.ex. 2005 när jag träffade Erik. Det år då Blixten lämnade livet, och Freia föddes och flyttade in i Gräfsnäs för att stjäla våra hjärtan. Emotionellt omvälvande år.

Det ligger lite i människans natur att då och då stanna upp och reflektera över tiden som gått och vad som ligger frammåt. Det är ett år som gått, och det år som kommer... Jag ser fram emot 2011 och vad det kommer att innebära. Framtiden är ljus, och den kommer närmre!

Först jul och alla dess härligheter, sen är det nyår och firande av det som varit och det som kommer. Jag älskar det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback