Besök, besök och representation

Det händer mycket, och dagarna bara rullar på. Nästan så man kan tro att... jag vet inte. Sedan sista har jag i alla fall varit iväg till Uppsala. Där var det bröllop för Louise och Carl, som är Eriks vänner sedan länge. Det var ett vackert bröllop, och en mycket trevlig fest. En extra eloge vill jag ge brudparet för bordsplaceringen, som var oväntat välgenomtänkt. Förutom att jag var omgiven av trevliga människor som jag träffat förut (inte helt lätt när man inte känner sambons gamla gäng), så satt jag alldeles vid toastmastrarna, och hade därför koll på vad som hände hela kvällen. Och var förvarnad inför ljudet av... när de påkallade uppmärksamhet. Det var trevligt, jag hade roligt, maten var god, alla var vackra. Allt var trevligt, helt enkelt. Sen, när dansen började var det dock alldeles för högt för mig, så Erik och jag tänkte smita in i ett sidorum där det tidigare varit mingel. Där träffade jag brudgummens mor, som var barnvakt åt deras lilla. Också trevligt. Och lite oväntat. Erik kom insnurrande strax efter, och vi satt och småpratade tills det kändes som att det var dags att bege sig tillbaka hem till Eriks föräldrahem.

Söndag blev det resa tillbaka till Örebro, och på måndagen kom Becks. Hon hade semester, och var hemma i Sverige, och då var givetvis en Örebroturné inräknad. Mycket trevligt att ses igen, och småprata om stort och smått. Också spännande med framtidsplaner, möjligheter, farhågor och ambitioner. På Facebook har det nu avslöjats att hon kommer hem igen till Sverige. Inte ett lätt beslut, men kul att hon kommer hit. Hoppas att det känns rätt bara!

På onsdagen åkte Becks, och så kom Karin istället. Hon hade nyheter hon med, bland annat ambitionen att byta tilltalsnamn. Så nu blir det att tänka om och lära sig att tänka rätt. Jaja, jag vet ju vad hon heter. Hon hade också med sig lilla Bethoven, som är en rätt bortskämd liten hund. Söt, det är han som stått modell för alla leksakshundar. Liten, fluffig och söt. Var jätteroligt att träffa Karin igen, även om det den här gången inte var så länge sedan sist. Vi sågs ju i Göteborg när jag var hemma senast.

Helgen bjöd på en tur till Borlänge och besök på Unga Synskadades årsmöte. Det kan du läsa om
här. Det var i alla fall mycket trevligt, och jag faschinerades över både deras ordningar och deras oordningar.

Och i söndags drog Erik till Uppsala. Han har fått en praktik där, så nu är det typ veckopendlande och vi kan ses på de helger som jag inte är uppbokad. Ja... just det ja. Han kommer i alla fall hit i helgen, så första tiden som gräsänka blir inte alltför lång. Dock missar vi min lillebrors 25-årsfirande.

Det är mycket på gång nu, massor av mail, massor av planerande. Jag hänger inte riktigt med mig själv, och tänker många många tankar. Formulera ner dem är däremot svårare.

Nu tänker jag mig ett badkarsbad och sen... tja... :-) Det finns alltid saker att göra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback