Den styckade dagen



Uff... det är jobbigt att försöka samordna sitt liv. Det är liksom för många olika saker som ska klaffa. Till exempel så har jag länge behövt byta slangar till mina hörapparater. En liten, enkel grej att fixa. Men mina slangar är limmade, så jag måste gå till närmsta hörcentral, i det här faller placerad på (i?) USÖ. Och de har öppen mottagning på förmiddagarna. Då har jag i fyra fall av fem föreläsningar eller duggor. Kvarstår onsdagar. Idag var den onsdag då jag äntligen lyckades ta mig iväg.

Jag har varift förkyld eller så... och kroppen är inte helt på min sida. Det ger bieffekter av trötthet och orkeslöshet. Allting tar längre tid än det borde, och vissa saker hinns inte med.

Och studierna... rullar väl på. Det är rätt så enkelt, men... nu kommer det en tenta nästa vecka. Och man vet ju aldrig... har man en dålig dag just då... eller miniräknarbatteriet dör eller... tja, då går det i alla fall inte så bra.

Och föreningslivet. Där har jag lite för mycket. Det är bara att erkänna, så är det. Jag försöker styra om, jag försöker ta tag i det som är mest akut. Men jag har inte riktigt översikt över vad som ligger på mig just nu. Jag skulle behöva sätta mig ner och reda ut det. Men då ska man hitta tid till det också. Underlättar förståss inte att jag sitter i styrelsen för två helt olika föreningar. Däremot underlättar det att det är så fantastiska människor som jag jobbar med.

Idag är en styckad dag... hinner liksom knappt börja på något innan det är dags att gå iväg till nästa grej.

Nu är det dags. Iväg till nästa grej, möte med min producent-kollega. Sen hem och plugga. Sen ett möte, och en sväng förbi Heléne för att gratta. (Heléne, om du läser det här, grattis redan nu!)

För mycket på för lite tid.

Som vanligt.


Kommentarer
Postat av: Becks

Kämpa på, jag tänker på dig (och alla andra örebrovänner)!

Stor kram!

2009-10-30 @ 17:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback