Nu har jag gjort det igen...

... planerat in alldeles för mycket. Men det är ju så roligt. Det börjar bli dags att rota i biljetter och sånt... lite surt att vissa är så off på digital kommunikation, men... jaja. Kanske kan overrulea lite... *funderar*

Kroppen säger ifrån big time på min stressnivå. Och det har jag verkligen inte tid med. (Ja, jag hör hur det låter, men det är så det är.) Svullna ögonlock, stel rygg, ont i magen/huvudet/båda... varje dag. Och en konstant trötthet som bekämpas med fokus, te och arga blickar. Sunt, jag vet... fast jag sover i alla fall hyfsat om nätterna, och det är verkligen behövligt. Och jag har bokat in en resa hem till Gräfsnäs, då kan jag koppla bort en hel del i alla fall. Vissa saker går nämligen inte att göra på distans.

För övrigt hade jag en formulering som min MSN-status i morse: "En dag kvar av 25". En dag... det är helt galet, sedan kommer ytterligare en rad organisationer (mestadels företag) sätta en annan stämpel, en annan (pris)klass.

Andas in, andas ut... och se vad som komma skall.

Idag hade vi föreläsning i en datorsal. Inte bra. Alltså... jag förstår det praktiska med det "så här gör man..." och folk får testa, men... *gäsp* Dåligt med syre, jobbigt surr konstant, och huvudvärken är ett faktum. Den ligger aldrig särskilt långt bort nu för tiden. Och jag fachineras ständigt över hur olika folk är på vad som är lätt och svårt. Konsten att skriva in 16 siffror i ett exceldokument till exempel... det tog åtskilliga minuter innan alla var med. Eller konsten att högerklicka. Det är svårt det... *trött och bitter*

På den positiva sidan finns spexproduktionen. Det händer mycket, arbetet rullar på, folk är trevliga. Det känns som att det är en bra stämning. Får hoppas, och jobba för, att det håller hela vägen. Lite farhågor finns, här och där, men jag håller ögonen på dem. Jag försöker hålla en öppen dialog om vissa saker, och vara öppen för andras idéer och tankar. Ledarskap är en konst, tur att vi är två som samarbetar.

Vi hade pysselhelg nu i helgen, med piratfest. Riktigt roligt, både spexpysslandet och sittningen. Och utstyrseln jag valde för sittningen föranledde en hel del kommentarer, särskilt från killarna. Och en hel del av kommentarerna var väldigt... ogenomtänkta. Som i att "jag vill säga något, men vet inte vad". Mona nöjde sig med att konstatera att toppen var ekivok.

Idag trillade flyttkorten ner i brevlådan... får fundera ut vilka som ska få pappersversionen av dem, och vilka som ska få mailversionen. Det blir nog en generationsfråga. Men Erik och jag får prata ihop oss först...

Just nu sitter jag i två styrelser, båda ska ha möte den här veckan. Spexets på onsdag, och UH:s i helgen. En tur till Stockholm blir det även i nästa vecka, men då är det dags för representation. Fast inte för den förening jag brukar representera, utan för den mer galna, mer örebrobaserade. Nå, det blir kul. Logistiken kring det hela kan dock bli... intressant. Men det är mitt eget fel. Och för att jag leker med tanken på att klämma in saker som inte får plats... Det ordnar sig nog när jag väl sätter mig med det.

Det är mycket som händer, helt enkelt, men jaja... det blir nog bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback