Nackdelen med att bo i lägenhet

Fredag.                                    Ledig.                                    Sovmorgon.

                                   Min väckarklocka stod visserligen på idag, för att jag inte skulle sova bort allt för mycket av dagen, samt att man ju vill vara i tid till manusmötet. Och jag har några telefonsamtal att ringa innan dess. Men inte vaknade jag av väckarklockan idag. Idag vaknade jag av den ÖBOanställda som klippte gräset mellan vårt hus och nästa. En liten, trevlig gräsplätt, som är situerad under vår (och andras) balkong(er). Och vårt sovrumsfönster vetter ut mot balkongen. Och i den värme som vi har nu så är fönstret öppet, särskilt om natten. Så på morgonen har jag mycket tydligt hört varje kvist som attackerats av de skarpa blanden under maskinen... varje rot, varje sten. Hade det bara varit gräs, och ett hyfsat jämnt ljud hade det inte varit jobbigt, men som det nu var...

Det är klart att det är bra att ÖBO sköter om gårdar och annat. Visst. Men varför klipper de gräset på morgonen? Kan de inte jobba med något annat först, och sen klippa gräs? När folk är mer vakna. Det måste ju rent statistiskt vara någon som har sovmorgon varje morgon, och att göra ljudliga saker precis under ett rätt stort antal lägenheters sovrumsfönster. Det verkar inte helt genomtänkt för mig.

Det är klart... även när jag bodde i Gräfsnäs vaknade jag ibland av gräsklippare. Men då hade jag sovit till frammåt 11, och då är det mer ok. Då får man skylla sig själv, och har inte riktigt rätt att klaga om man blir väckt.
Erik missade dock gräsklippandet idag. Lyllos. Fast vanligen är det jag som inte hör, så... :-)

För övrigt... det mest irriterande av allt. När jag väl gått upp, då blev de givetvis klara med olåten. Så nu är det tyst, sedan ungefär en halvtimma tillbaka. Ironi, någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback