På förekommen anledning




   Idag fick jag brev från Arbetsförmedlingen. Inget konstigt med det, man får det då och då när man är inskriven där... varför jag står ut med deras ordningar är dock ett mysterium. Hur som helst så har jag i alla fall fått ett brev idag. Och det gjorde mig arg. Jag har svurit, jag har rasat, jag har vredgats. Och jag har skrivit ett formellt, och synnerligen syrligt mail till berörd handläggare. Får väl se vad jag får för respons på det. Att skriva ett mail som är formellt och syrligt samtidigt är för övrigt en bedrift att vara stolt över. Snyggt är det. Jag är i alla fall nöjd med formuleringarna. Så här lyder det:

  Hej!

 Jag har i denna dag emottagit ett brev från Arbetsförmedlingen där jag kallas att infinna mig på Arbetsförmedlingen eftersom jag inte inkommit med min Jobbredovisning. Jag ställer mig frågande till detta, då jag skickade en redovisning den 8/1, och nästa, enligt upprättad handlingsplan, inte ska lämnas in förrens den 29:e.

 För att kunna hörsamma brevets begäran ber jag därför att bli upplyst om vad det är för fel på den redovisning jag skickat.

 Och när jag nu ändå är igång och skriver ett mail skulle jag gärna vilja ha svar på frågan angående Ungdomsgarantin, som också återfinns i nämnda mail, skickat den 8 jan 09, klockan 22.33.06. Mailet ifråga återfinns också nedan.

 //Gudrun.


 


I övrigt... jag söker jobb, som vanligt. Är dock lite svårt att hålla motivationen uppe när man blir attackerad av myndigheter. Ser mest fram emot helgen, då blir det kurs, och det kommer bli superbra. Hoppas det droppar in lagom många anmälningar nu sista veckan. Nå, det blir bra med de deltagare som är, också.

Och så längtar jag hem. Men det dröjer ett tag innan jag hinner dit. Helgen som februari övergår till mars har jag siktat in mig på. Det är prioritering. Och det är välbehövligt.



Läs även andra bloggares åsikter om
, , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback