Nu hade det varit bra med lite pluggångest

Men jaja... jag peppar ändå. Imorgon är det tentadags, och jag oroar mig inte det minsta. Inte har jag plugga särskilt mycket heller. Och jag har missat ett par veckors föreläsningar av olika skäl. På något vis känns det ändå som att det ordnar sig. Jag vet inte varför. Jaja, det blir bra. Jag pluggar, jag peppar mig själv, och jag dricker Kalkstensdrömmar. DET är gott det. Samtidigt försöker jag ta beslut för framtiden, försöker fundera bortanför tentan, bortanför jul. Allting känns avlägset, och dagarna bara rusar iväg. Min hjärna är i mycket upphängd kring spexet. Den ickeexisterande PR-gruppen är allt mer av ett problem. Det här är de saker som jag inte är särskilt bra på. Och idag slog det mig att jag glömt ringa ett utlovat samtal. Får plocka fram telefonen och kontakta Grythyttan. Måste bara hitta mina anteckningar på vad styrelsen kom överrens om. Och mitt trevligaste bemötande.
Sen vore det väldigt trevligt om någon kunde skaka fram en hyfsat bra grafiker ur rockärmen. Någon som har lust att designa en affisch över jul? Vi har ett utkast, och idéer om hur det skulle kunna förbättras. Det finns iof lite personer att ringa. Men vem? Och när? Imorse började jag fundera över gruppbilderna, när de ska tas, av vem och hur och... jösses. Det är inte lätt alla gånger. Fokus på tentan? Inte direkt.

Andra frågor att fundera på: Hur vill jag att min sommar ska se ut? Har jag tid&råd att ta en liten skidsemester? Borde jag maila den där jobbiga människan som är anställd på universitetet på en totalt olämplig tjänst? Borde jag egentligen hört av mig till henne för två månader sedan?

Jag dricker te, jag funderar, och jag borde plugga mer. Ringa fler. Fixa..., fixa, och ja, just det ja... diska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback