Kommunikationsfrustration

Det är inte lätt det där med kommunikation, konstaterar jag ännu en gång. Och frustrationen är hög. Jag vill göra vettiga saker, men kan/får inte. På andra områden så vill andra att jag ska göra saker, men jag får ångest över tidsbristen. Det var bra att jag planerade in en hemresan den här helgen. Bra att jag bokat tågbiljetterna, och inte kan omboka. Nyttigt för min hälsa. Gräfsnäs, denna vackra ort.

Grupparbeten i skolan är jättenyttiga. Men... de gånger de inte funkar som det borde... är det värt den frustrationen? Den ångesten? *bitter* Det känns helt enkelt inte bra för mig. Inte blir det bättre av att det är något annat som lurar bakom... stresssymptom, och kanske något mer. Magvärk, kan bero på många saker, och får mycket suspekta effekter. Hur mycket beror på vad? Och vad händer om jag släpper vissa grejjer? Prioriteringsordningen är mycket klar i mitt huvud, baserad på hur många som mina beslut för egen del påverkar. Baserad på vad jag kan och vill göra. Men vågar jag uttala den högt? Vågar jag göra den till verklighet? Vågar jag stanna upp och andas?

Det är mycket just nu... men mycket av det är roligt. Vissa saker skulle jag helst bara strunta i. Men det kanske inte är så smart? Jag har i alla fall tagit upp några gamla processer igen, och börjat köra dem... får väl se vart det hela landar.

Ångest är fan inte nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback