God jul!

Imorgon är det dags, julafton igen. Ska bli trevligt. Jag gillar julen. I år firas den i Uppsala tillsammans med Erik och hans familj. Jag saknar givetvis min egen familj, men... jaja. Man kan inte få allt här i världen. Och jag är så glad att jag har min alldeles egna söta lilla Erik.

Julklappar är inhandlade, de till familjen lämnades i Gräfsnäs, där de hamnade i påsar som skulle åka med till Norge. Så de hamnar väl under granen på Olsta (stavas det så mamma?) så småningom. Hoppas det blir uppskattat alltihop. Hoppas det blir jättetrevligt med familjen och släkten. Önskar att jag kunde vara på två ställen samtidigt, men det går ju inte.

Julen är så mycket av familj och traditioner. Och annorlunda blir det när man ska vara bland andra.

I år har jag varit med och klätt två granar, först hemma i Gräfsnäs tillsammans med pappa, och sen här igår med Erik. Idag köptes flera kulor in till granen här... var jätteroligt att på det lätt fåniga sättet be Erik komma ihåg sina kulor när vi förflyttade oss från bordet där vi fikat.

Men nu börjar det bli dags att gå till sängs. Det är ju jul imorgon.

Nu är det jul igen... :-)

God jul allesammans där ute!



Har för övrigt ändrat utseende på bloggen. För att se det nya utseendet på din blogg behöver du oftast klicka på uppdatera i din webbläsare, stilmallen lagras i webbläsarens cacheminne. Bara så ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback