Sista kongressdagen

Ja... bussen var sen, så jag smög in på Conventum lite över nio. Kom in i salen samtidigt som presidiet flyttade fokus från permissionsansökningar till att återuppta förhandlingarna. Idag behandlades resten av motionerna, vilket tog förvånansvärt kort tid. Dock hade vi antagligen slutat med väldigt få ombud om inte det gått så fort, så det var med flit... Att klubba igenom saker snabbt har sina sidor, men jag tror att de flesta bara ville hem. Flera gånger under dagen påpekades beslutet om medlemsavgiften, och vad det beslut kongressen tog kommer få för konsekvenser. Beslutet varar ju i fyra år. Om det inte kallas till extrakongress.... vilket vissa flaggade för. Förutom motionerna var det bara det där med ersättningar för förtroendevalda och resereglemente på dagordningen, sen var det avtackningar.


 Jag var väldigt trött idag. Är, för den delen... och jag tror att det var ganska utbrett. Det fanns en stämning om att man ville hem, och ja... dagen var inte så spännande, inga livliga debatter direkt... Det var mer spännande med de tankar som väcktes hos mig apropå acceptera kongressens beslut, och hur bråttom man har, och var det kostar i demokrati. Och det var absolut inte odemokratiskt nånstans, det fanns möjlighet att protestera. Det fanns möjlighet att säga saker. Så det är bara att... bära med sig alla intryck från en intensiv vecka. Jag är glad att jag inte varit ansvarig, för jag har sett, på nära håll, hur de sprungit som tättingar. Fast det där med att sitta vid presidiet... och propositionsordningar. Och disciplin. Hmm... tankar, funderingar, saker att bära med sig. Är ju några år till nästa omgång. Och mina organisationer är HELT annorlunda.


  I natt kommer jag lägga mig tidigt, och sova gott och länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback