Ett dåligt samvete undanröjt

Det gick lättare än jag trodde. Ibland är det faktiskt bara att sätta sig ner och göra saker. Krävde inte ens särskilt mycket tankemöda, och jag ar fixat ett par andra småsaker på vägen också. Skönt. Nu är det bara två dåliga samveten kvar på dagsplaneringen, och så kan jag känna mig nöjd. Har ett par andra större dåligheter också, men de får vila en stund. Det är viktigt att sätta upp mål som man kan nå med lagom ansträngning, och sedan känna sig nöjd med sig själv. Den där tillfredsställelsen som man får av ett väl utfört arbete... Lägga ribban lagom, så man faktiskt uppnår något. Inte för lågt, för då kommer man ingen vart, och inte för högt så man stupar på försöket, eller helt enkelt inte vågar. Konsten att sätta rätt mål är väl värd att lära sig, och man behöver nog alltid öva.

Jaja, lite lagom halvfilosofiskt så här mitt i veckan. Det är väl bra.
Annars är det mest oro över de där sakerna som är gömda i min stationära dator som bekymrar mig. Och när sjutton jag ska få tid att ta tag i det, när det väl går. Förneka och förträng är behandlingsmetoden för tillfället. Tillsammans med upprepade (ännu inte infriade) löften från min sambo... idag kanske? Snälla

Förutom det så känner jag mig ganska tillfreds med livet. En del går som det ska, och de delar som inte gör det gör jag vad jag kan åt.
Det ordnar sig.
Så småninom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback