Värme, vovve, och så lite vatten



  Jodå... Lucas är här, och han är vansinnigt söt. Fast han var inte helt glad över de ordningar som jag hade när det var dags att sova. Å andra sidan gäller det ju bara två nätter, varav den ena är passerad. Just nu är det varmt. Och om jag skulle glömma det så har jag en flåsande hund att påminna mig. Eftersom jag ska iväg till Arbetsförmedlingen en kortis nu på förmiddagen bestämde jag mig för att ta en rejäl morgonpromenad med lillen, så att han blir trött, och är lugn medan jag är borta. Bra plan. Fast nu flåsar han rätt anfått.

 Inatt lyckades han välta ner min klänning i sin vattenskål. Jag hade visserligen inte lagt den så smart, men jag är ändå förvånad över hur han lyckades. Klänningen hänger på balkongen för torkning och vädring. Det där med svart päls och ljusa kläder... jaja, jag får nog ur det mesta i tvätten. Och när det väl är tvättat så är det i alla fall inte lika allergent.

 Så... sådant är livet.

 Kommer snart tillbaka, åtminstone till lägenhet och hund. Hur det blir med dator och sånt är väl sekundärt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback