Nu har jag tröttnat (rubriken rör egentligen bara första stycket)

Jag hatar verkligen att må dåligt. Mitt hhuvud bultar, halsen är täpt, näsan är täpt, rösten är rostig och jag är trött, trött, trött. Igår kunde jag skylla hur jag mådde på kombinationen av mängden alkohol i lördags samt min länge ignorerade förkylning. Idag tvingas jag nog inse att den brutit ut med full kraft, så jag skolar från föreläsningen. Och inte säljer jag några biljetter heller (skrev på hemsidan att jag kunde från tolv, så skillnaden är väl marginell). Har sovit länge, kom inte ur sängen förrens kvart i tolv. Så idag ska jag fokusera all min tid och kraft på alla fuskkurer och riktiga kurer jag bara kan komma på, så att jag är fit for fight imorgon. För då är det sista föreläsningen, information om fältuppdraget och på kvällen är det dags för föreställning. Bara fyra föreställningar kvar nu.

Ska också ringa hem, mamma fyllde år i fredags. Och så vill jag prata med min käre bror. Så jag ringer väl till Skövde, eller försöker få tag på honom på MSN.


Inser nu att jag inte direkt gett någon rapport från helgen. Eller framförallt lördagen. Det var en bra dag. Sydde knapphål på förmiddagen i topen jag skulle ha till sittningen, och sen packade jag ihop mig och gick ner till aulan där det bjöds på smörgåstårta. Där ägnade jag föreställningen och lite pyssel åt kostym, samt mycket pyssel åt mig själv. Sy i knappar, dekorera, sy mig en matchande påse etc. Hjälpte även till i entrén i pausen, så jag missade punschen. Men med facit i hand var det nog bara bra att jag missade den. Efter föreställningen var det fixa sig, och så iväg på bussen till badhuset. Sittningen var mycket rolig, och det märktes att Jon med fler hade lagt ner energi och tanke på upplägget. Riktigt proffsigt. Sen att tidsplanen sprack var väl ganska väntat, med tanke på att vi spexare dels är vana att göra lite som vi själva vill, och dels fanns det ganska få toaletter i förhållande till antalet gäster. Talen under kvällen var bra i största allmänhet, och ja, det var lyckat. Till sist kom kavalkaden, som också var bra. Även om jag gärna hade velat se till exempel käpp-och-hatt-dansen (för att det är en av de snyggaste koreografierna i Örebrospexets historia) så vet jag ju att det är omöjligt att göra alla nöjda. Det är klart att man måste välja vissa bitar, och då väljer man med nödvändighet bort andra. Så är det ju, och i det stora hela var det bra, roligt, och hyfsat snyggt. Även om det såg lite märkligt ut när vissa skådisar inte var orginalskådisar och alltså hade någon annans kostym. :-)
Efter kavalkaden var det förflyttning till SCB där det var underhållning av ett liveband. Tyvärr spelade de alldeles för högt, så jag var tvungen att gömma mig i ett hörn så långt bort som möjligt för att försöka undvika huvudvärk. Jag lyckades komma ner i en ljudnivå som var nästan ok. Även musiken efter livebandet var för hög, men då räckte det att sitta bakom högtalarna, så det var lite mer ok. Men jag lämnade ändå festen ganska tidigt, och kröp i säng kvart i fem på morgonen.

Detta blev ett långt inlägg, men... ja... det är skönt att få skriva av sig ibland. Nu är det dags att äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback