Jag gillar hösten

Det är mörkt och mysigt. Man får tända ljus. Och gå på promenader i höstdiset utan att möta en massa människor som man måste vara social gentemot. Kanske att man möter en och annan hundägare, men de vill få det hela gjort, få komma in i stugvärmen igen, och vill de vara sociala så kommer i alla fall hunden att bli otålig om man dröjer för länge. Några korta ord, en hälsning och så är man förbi.
Och kan återigen låtsas att man är ensam i världen. Det är rätt skönt ibland. Och jag gillar att vara ute i regn. Världen blir så frisk och härlig, och det eviga ljudet av fallande droppar som rasllar mot träd och mark. Ljuvligt.
Jo, jag gillar hösten. På riktigt. Sedan får alla andra tycka vad de vill.

Skulle vilja åka till Norge snart. Hälsa på släkten, eller åtminstone mormor. Jag vet att hon skulle bli glad då.

Men egentligen borde jag arbeta mer med min uppsats. Nåväl, det ordnar sig väl så småningom. Hoppas jag. Annars vet jag inte riktigt hur det ska gå...
Det ordnar sig. Det måste det göra.

Nu... nu ska jag sätta mig i vardagrummet och bara ta det lugnt. Kanske läsa lite, kanske se på TV. Kanske några avsnitt av Gilmore Girls. Och lite tända ljus. Det blir bra.

*går*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback