Höstmörkret glänser

Jo, men det är sant. Varje liten vattendroppe som träffas av ljuset från en lampa, av strålkastarna från en bil. Och marken glänser, och löven glänser. Det glittrar och glimmar överallt, och inte ens stjärnorna kunde vara vackrare. I hösmörkret kan ett bortkastat foliepapper bli vackert. Det fångar ljusen omkring och skickar ut mångfasetterade gnistrande bitar av liv. Visst är hösten vacker! Jag vet att det finns de som inte förstår vad jag menar, de som går genom hela hösten och större delen av vintern i förhoppningen att det snart ska ta slut. Jag tycker synd om dem. Mycket synd om dem. Själv njuter jag helhjärtat av dessa härliga höstdagar där regnet faller, och mörkret glimmar. Men jag ser ändå fram emot vintern. En annan sorts skönhet. Varje tid på året har sin skönhet, och just nu är det bara så skönt att njuta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback