När lågorna slickar upp över hela tändaren



  Visst för att eld är vackert, men nån måtta får det vara.

 Var igår när jag hade ljusdille. Oroa er inte, jag brukar ha det så här års, och det är ingen fara. Näst intill normalt skulle man kunna säga.

 Nåväl... ljus, ljus, ljus överallt. Mest värmeljus förståss. I vardagsrummet har granen och tomten fått flytta in, och med dem har varsitt värmeljus tagit slut, så nu har de fått nya. I vardagsrummet bor också adventsstjärnan, samt de värmeljushållare som bott där hela året. De blå.

 Och på vardagsrummsbordet bor det två glitterljus och ett som luktar äpple. Trevligt.

 I köket har adventsljusstaken flyttat in. Och den andra ljusstaken har fått de lila ljusmanchetterna och lila ljus, det är ju advent. Det var när jag skulle tända dessa ljus som hela tändaren fattade eld. Var ju inte riktigt vad jag tänkt mig som man säger så...

 Men men... Erik slängde ut tändaren på balkongen. Det blir nog bra.


 Hur som helst. Idag är det ordning och reda... typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback