En arbetssökandes vardag

Igår var en bra dag. Jag hade äntligen sovit ut, på min nya madrass, som är jätteskön, så jag jobbade rätt effektivt. Jag skrev tre ansökningar till olika jobb här i Örebro, som jag vill ha! En fick jag dock inte iväg pga att länken var trasig. Trist. Dessutom hann jag sortera ut ett antal fler annonser som kan funka att söka. Jag hann sy en bit på mitt lila projekt. Jag hann fixa med en stor mängd mail. Sånna är det alltför många av... mail alltså.

Så jag söker jobb, jag småpysslar, jag fixar, jag mailar, jag skriver... och jag får gjort rätt mycket. Men ganska lite av varje sak. Nå, igår var en bra dag, så idag känner jag mig peppad att fortsätta jobba på. Det finns mycket på att-göra-listan, men... det bockas av efter hand. Och det känns som att min nuvarande tidsplanering kan tänkas hålla.

Idag... tänker jag gå till apoteket och hämta ut en ny akutmedicin. Jag ska också kolla på en annan sak tror jag... och så... söka jobb, skriva mail, sy... Det finns även en tanke om picknick... men med tanke på förmiddagens åskskurar (höga dunder och smattrande regn), så får vi nog satsa på bänkar eller innomhus. Blött gräs är liksom inte så lagom mysigt att sitta i.

Håll gärna några exta tummar, så jag kan komma på intervju, få ett jobb... och börja bidra till samhället. Jag vill, jag kan, jag ska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback