Helgens övningar

Vi hade kick-off med den nya styrelsen nu i helgen. Det var verkligen trevligt, och jag är supernöjd. Det blev bra diskussioner där alla deltog (lite olika mycket, dock) och så körde vi lite samarbetsövningar i skogen. Det var kul. Och nyttigt. Men jag är lite fachinerad över vissa saker. Det där med samarbete är aldrig enkelt. Lite för mycket tävlingsinstinkt kan förstöra det bästa. "Är det möjligt?" är också en intressant fråga.

Jag ägnade lite tid åt att tala mig varm för punkter som jag inte alls brinner för, och som inte stod på dagordningen. Udda. Jag brukar inte göra så. Äh, för att vara ärlig INGEN brukar göra så. En del kan tala sig varma för punkter som inte står på dagordningen, men de brinner i regel för dem. Jag är bara tyck-mycken. Men det är ju det jag är vald för, att tycka, i styrelsen, och för UH:s räkning. Lika bra att hålla ångan uppe. Och tycker någon UHare att jag tycker fel så tycker jag att de ska rösta på någon annan vid nästa val.

Jag plockade hem några extra uppgifter också. Och så tänkte jag försöka ta tag i en grej som jag funderat på en längre tid. Har till och med varnat kansliet. Dammiga papper är lite spännande, så där.

What else? Tja, vi diskuterade
Almedalen 2010. Ska vi åka, trots att vi tidigare beslutat att inte göra det? Åtminstone en del av de andra organisationerna inom hörselområdet är tokpå på att åka. Ska bli intressant att se hur HRF resonerar. Jag ska på deras styrelsemöte på torsdag. Åh, det ska bli så kul. Jag gillar HRF-mötena.

Åt lunch med Heléne och Anna idag. Och en kvinna till från deras klass som jag redan glömt namnet på. Inget personligt, jag bara har jättesvårt att komma ihåg vad folk heter. Det var riktigt trevligt. Ibland tar man bra initiativ.

Studierna... rullar väl på. Vi är fortfarande på en väldigt grundläggande nivå. Men det är lite skönt, för då vet jag att jag står stabilt när det krångliga väl börjar. Jag har dock börjat fundera på NÄR det krångliga kommer.

Imorgon ska jag ta en tur förbi kåren för att se om jag kan få ut en terminsräkning. Behöver ha bevis på att den är betald när jag och Erik åker till Norge för att gå på bröllop. Det har med rabattsystemen på reseföretagen att göra. Tur att jag är en människa som gillar att läsa på. Och ja, jag har halvt memorerat vad de hade för specifikationer. Det kanske är där jag bundit upp det utrymme i minnet som andra reserverar för namn? Jag har minne för regler, stadgar och ordningsföreskrifter. Kanske skulle sadla om till jurist? :-P

Nä, jag är i alla fall nöjd med helgens styrelsemöte. Och jag tror vi är en riktigt bra styrelse. Ett par av de nya känns fortfarande lite som osäkra kort, men osäkerhet försvinner i regel över tid. Så jag har förtröstan.

Det är ett vackert ord. Förtröstan.

Det ska jag ta till mig och hålla nära hjärtat. Bra att ha för ögonen. Bra att leva med.

Oh, apropå att leva med. Allt fler vänner som förlovar sig, bildar familj (dvs får barn) och sådant. Man kanske börjar bli vuxen? Nu kan jag ju inte längre skylla på att de är äldre, vissa av dem är yngre. Jaja... det händer i allas liv. Om man nu inte lever helt asocialt, eller med bara vänner av en viss kategort. Ska inte gå djupare in på det.

Ser mest av allt fram emot bröllopet nu. Ska bli kul att träffa släkten igen, och familjen. Plus att det är så vackert. Kärlek är verkligen något förunderligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback