Lär känna mig bättre genom 50 frågor

Snodde frågorna från Heléne.

  1. Tre namn jag lyssnar till: Gudrun, några få kallar mig "Guddan", och tja... det är nog det.
  2. Någonting jag tycker om med mig själv: Jag är målmedveten och organiserad.
  3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Jag är för empatisk, det sätter mig i konstiga situationer då jag antingen lever mig in för mycket, eller distansierar mig själv för mycket.
  4. Detta är jag rädd för: Hissar, fåglar och andras fötter. Eller bara för att inte vara behövd.
  5. Tre saker jag vill ha varje dag: frukost, läsa, luft
  6. Tre saker jag absolut inte kan göra: rita, måla eller något som har med gehör att göra (det låter ju likadant oavsett om det är rent eller falskt)
  7. Detta tycker jag om att göra: läsa, promenera...
  8. Detta vill jag göra just nu: ta ett mysigt badkarsbad eller äta glass på balkongen
  9. Bästa känslan: när man lyckas med något
  10. Värsta känslan: att tappa kontrollen
  11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har: jag har ju redan Erik, och det är honom jag vill ha.
  12. Är jag kär just nu: japp :-D
  13. Jag vill gifta mig: mmm, någon gång i en okänd framtid
  14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: jag vet inte.... även om jag dör i morgon har mitt liv inte varit förgäves, jag vet att jag redan har gjort skillnad i andras liv. Men jag skulle vilja uppleva mer. Mer platser, mer kulturer, mer möten mellan hjärtan.
  15. Min käraste ägodel: jag vet inte riktigt... datorn? symaskinen? cyckeln? någon nalle? Nä, det är nog mina affischer med trevliga ord.
  16. Något jag vill ha i present: uff, alltid lika svårt. Ingen aning, ärligt talat. Ett körkort, kanske? Kan man ge bort det i present?
  17. Detta har jag på mig just nu: morgonrock, för jag ska snart bada.
  18. Favoritkläder: kjol... jag fullkomligt älskar att vandra omkring i kjolar. Gärna långa, svepande saker.
  19. Favoritdjur: hundar, hundar, hundar. Jag har nog aldrig träffat en hund som inte fått en plats i mitt hjärta, även om vissa får mer plats än andra. Det är kärlek på det enkla sättet.
  20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: sånna där man hör texten? Nä, men ärligt så är jag nog mer och mer inne på folkvisor av olika slag. Fast jag vet inte om jag vågar stå för det, för jag kan inget om det.
  21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället: några av de omgjorda till spexet. Biktfaderns sång från förra året, och likaså dödgrävarens nummer... få se nu, en tredje... då tror jag nog på Konfucius visa ord i en omstart under Khan. Och det är texterna som gör det.
  22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne: roligast? hmmm... om man tänker grundskolan så var jag nog mest i mitt esse när det gäller svenskan läsa, skriva, författa, dikta, analysera... jo, det tyckte jag om. Och gympan var inte så rolig. Måste folk vara så kompetitiva när det gäller fysik?
  23. Stjärntecken: skytt
  24. En bok jag gillar: en? bara? man skulle ju ha TRE låtar... Jaja. Får väl välja min tröstbok då. I et speil, i en gåte av Jostein Gaarder.
  25. En film jag gillar: svårt att välja... men jo, det får nog bli Pirates of the Caribbean.
  26. TV-program jag gillar: Gilmore Girls
  27. Favoritdoft: syrén
  28. Detta äter jag gärna: glass! Choklad! (ja, jag är tjej) Men egentligen är jag väl mestadels allätare. Bara några få saker jag försöker undvika.
  29. Dricker helst: vatten
  30. Favoritgodis: choklad
  31. Hit vill jag gärna åka på semester: just nu? Gran Canaria och hälsa på Becks. Annars skulle jag gärna vilja besöka Island. Och så många andra platser.
  32. Färgen på mina ögon: fråga Erik :-P
  33. Min längd: 171 cm sist jag mätte
  34. Jag tror på: mig själv, min familj, mina vänner (i den ordningen)
  35. Jag spelar:  spel ibland. Rollspel, brädspel... det är bra underhållning.
  36. Person jag beundrar: vem som helst som vågar vara sig själv och stå för det han/hon tror på. Det är så man får min respekt. Att man tror på sig själv, men kan lyssna in andra.
  37. Så här bor jag: i en trea i Brickebacken med Erik
  38. Antal döda krukväxter i hemmet: tja... de som inte ska gå att ta kol på, de dör, men sådana som inte ska överleva vintern håller i år efter år... ologiskt. Just nu har vi nog bara en döding undangömd
  39. Det här tänder mig: sorry, det kommer inte ut på internet.
  40. Det här gör mig avtänd: inte det här heller.
  41. Favoritfärg: blått och grönt.
  42. Favoritcitat: "Envishet varar längst"
  43. En hemlighet jag vet: oh, wouldn't you want to know... sorry igen.
  44. Den bästa present jag fått: HUR ska man kunna välja det? Jag uppskattar mest de saker som är gjorda särskilt för mig, för att jag ska bli glad.
  45. Senast köpta skiva: Senaste spex-soundtracket... få se nu, furstinnan har vi inte fått än, det måste alltså vara soundtracket till Churchill.
  46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: jag vet inte. Jag trivs rätt bra med mig själv i allmänhet.
  47. Det jag är minst nöjd över med mitt utseende är: vet inte... som sagt, jag trivs rätt bra med mig själv. Kanske att min hud är så svår att få en trevlig färg på. Antingen är jag röd eller vit. Inte så kul alternativ...
  48. Udda förmåga/egenskap: jag vet inte... udda brukar ju signalera något avvikande, något som (nästan) ingen annan... och ju mer jag ser mig om i värdlen desto mer inser jag att det jag engång såg som udda hos mig själv är sådant jag delar med andra. Det är bara sammansättningen som är unik.
  49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: någon annan. Äh, kanske något skogsdjur... som en hare eller rådjur eller nått. Eller en orm.
  50. Två personer jag vill ska göra detta test: jag vet inte... den som läser det här kan väl känna sig utmanad :-) Det är alltid roligt att se hur folk svarar på frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback