En årsmöteshelg senare

Det har varit en intensiv helg. Mycket att tänka på. Mycket på programmet. Jag och Peter var huvudansvariga för Årsmötet, och eftersom jag också sitter i Ungdomsrådet samt är lagom känd för att veta mycket så var det många frågor som hänvisades till mig. Långa dagar. Intensiva diskussioner. Nu har i alla fall hela årsmötet avklarats. Vi hann med alla punkter på ett bra sätt. Vi hann med alla diskussioner. Vi hann med paneldebatten och alla kringarrangemang... men långa dagar sätter sina spår. Upp tidigt, och i säng alltför sent. Jag är fruktansvärt glad att jag kunnat sova hemma hela helgen. Min egen säng. Ingen packning. Kunnat välja vad som helst i min egen garderob. Men framförallt det där med den egna sängen. Och att på morgonen kunna följa mina normala morgonrutiner och slippa prata med folk innan frukost. Bra på alla sätt. När det gäller lördagens diskussioner... jag hade hoppats och önskat mig andra nivåer på ett par av stationerna. Även om jag inte blev förvånad någonstans. Valtorget... det är lite tråkigt att den som kandiderar inte har en chans att ställa frågor till de andra som kandiderar. Det där borde vi nog se över i framtiden. Massagekursen på lördagskvällen var i alla fall mycket uppskattat. Så det var ett riktigt bra initiativ. Och så var det pedagogiskt och bra genomfört. That we do like. Tror det var bra för de flesta att få varva ner. Söndagen gick också smidigt. Hyfsat bra beslut överlag. Jag hade väl hellre sett andra beslut på vissa ställen, men jaja... andra frågor var jag för trött för att bry mig om, och på de frågor där jag hade starkast åsikt gick det vägen. Skönt det i alla fall. Det nya Ungdomsrådet blev precis enligt valberedninges förslag. Det fanns en till kandidat, så omröstningen blev en "en ska bort"... märklig känsla. Nå, jag tror i alla fall att vi kommer bli ett riktigt bra team under året, det kommer nog bli superbra. Ja, jag blev alltså omvald. Vad mer var det jag tänkte på? Nåja... det går att skriva mer sedan.

Idag blir det mera röstande. Spexet ska ha ett valstormöte. Det ska bli spännande att se. Jag ska i alla fall ner och utnyttja min rösträtt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback