Gårdagens årsmöte, och dagens förvirring

På det andra handlar det om avdelningen när inget blir som man planerar. Men först, först.

OK, jag erkänner. Jag är en formailanörd. Och jag hade roligt igår. Jag tror det fanns delar av styrelsen som tröttnade rätt snabbt, men ändå... det är en av sakerna med årsmöten, man måste låta folk yttra sig. På det stora hela är jag i alla fall nöjd. Min stora fråga på årsmötet var givetvis min motion, där jag yrkade på att Örebrospexet ska teckenspråkstolka en av våra ordinarie föreställningar våren 2009, samt marknadsföra detta (se
www.orebrospexet.com för när föreställningarna är). Ett rätt coolt grepp, som jag tror kan få rätt rejält genomslag både i Örebro och runt om i landet. Producenterna är på på idén, och årsmötet fattade beslut att låta producenterna verka för och undersöka möjligheterna för teckentolkning av en föreställning. Inte riktigt samma sak, men nära nog. Jag kan ju förstå vilka saker som kan gå fel. Det finns så mycket positiva aspekter av den här idén. Jag är riktigt nöjd med att äntligen ha fått upp den i ljuset, och i handlingsplanerna.

I övrigt på årsmötet... tja... verksamhetsplan och budget för året som kommer bygger givetvis på producenternas storslagna visioner. Det kan gå hur som helst. En del av mig ropar att oj vad coolt det kommer bli, och den mer genomtänkta delen av mig funderar i tysthet över allt som kan gå fel. Publiksiffran är givetvis det mest oroande, för man vet aldrig vem som kommer. 50 i publiken i aulan är inga problem, det kan fortfarande bli en bra föreställning, och vi får den ryktesspridning mm som vi alltid eftersträvar. 50 personer i publiken på Hjalmar Bergman är en helt annan sak. Risken är mycket stor att de försvinner i ödsligheten, inte vågar ropa, inte vågar höras... och då blir det ingen bra föreställning. Det är publiken som gör skillnaden i spex. Så... att få dit publik är verkligen den stora grejjen i år. Mer än tidigare år. Sen vad som händer med "aulavecka" och vad det gör för sammanhållningen... där har vi en stark kraft i KM och de fantastiska klubbmästarnas planer, så där tror jag vi är rätt säkra. Vi får väl se.

Nå... ett spännande år blir det.


Idag... började som vanligt med att gå in i mailboxen, och hittade information om att schemat är omlagt. För var och när jag ska vara var under veckodagarna. Jag har nog inte riktigt smält vad som stod än, för jag känner mig mest förvirrad. Och inte blir det något teckenspråk ikväll heller :-( Men jag kan nog komma ikapp mig själv, och få till en riktigt bra dag ändå.

Allt blir bra. I sinom tid.

Dagens stora plus går för övrigt till spexets sekreterare Ida, som skickade ut årsmötesprotokollet till hela föreningen för påsyn innan justering. Sådana initiativ tycker jag är superbra.

Nu... vettigheter!

Kommentarer
Postat av: Heléne

Kanonkul om ni lyckas få en föreställning textad, kul att ni tog upp det i alla fall...

2008-10-28 @ 13:48:47
Postat av: Gudrun

Teckna, inte texta. Fast textning skulle iof kunna bli en plan B. Fortsättning följer, helt enkelt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback