Lust

Nej, inte sexuell lust. Om det var det du var intresserad av kan du ge dig iväg och läsa någon annan stans. Du vet nog var du ska hitta sånt om det är det du är intresserad av. Annars funkar det säkert att googla. Vet inte, bryr mig inte.


Nä, jag funderar på annan lust. Lusten att göra något, lusten att ta itu med saker. Lusten som kanaliseras in i härliga projekt. Såg just en film på TV om en arkitektsfirma, hur de arbetade. Idéer, sandlåda, modeller... verkade så roligt. Men vad sjutton gör man om man inte har lust? Om där inte finns inspiration, inte finns glädje. Kan man göra något alls då? När det gäller tråkiga saker kan man ju göra dem utan glädje. Också. Men hur bra blir det? Nä, lust och inspiration är nog alltid viktigt. Så jag letar efter lusten... Till att göra saker, eller bara till att göra vad som helst.
Klockan är defenetivt lunchtid nu, särskilt om man tar med i beräkningen att jag varit vaken sedan 9. Uppe och igång i tre timmar. Och jag har inte ätit frukost. Kanske finns min lust bakom nästa mål mat. Om inte annat så kommer både jag och min sambo må bättre av att jag har mat i mig. Samma sak gäller för honom också. Även om han gick upp mer... nyligen. Bryta fastan... jepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback