Tänk, ett mirakel - eller är det jag som är cynisk?

Tittade i brevkorgen, och fann ett brev som jag trodde att jag väntat på. Men innehållet var inte vad jag förväntat mig, så jag blev tvungen att ringa kundtjänsten. Det är här miraklet kom in i bilden. När jag väl kom fram till en person (för det är ju jättekul att knappa sig igenom en massa alternativ man knappt hör) och förklarade mitt ärende så bara fixade han det. Istället för att koppla runt mig, hänvisa till andra telefonnummer eller något av alla de saker som folk flest gör.

Denna händelse leder mig till en tanke. Är det verkligen rimligt att se det som ett mirakel när en person i en kundtjänst visar sig vara tjänstevillig? Eller har jag bara blivit cynisk? Eller vart är vår värld på väg? Jag menar... rent logiskt sett ska man väl inte känna en stor trötthet inför utsikten att behöva ringa en kundtjänst eller liknande? Jag menar även om man bortser från hur jobbigt det är med allt knappande och väljande, hur irriterande det är med telefonköer och inspelade meddelanden. Även om man bortser från alla dessa saker, så vet man ju aldrig vad man får när man väl kommer fram till en person. Även där finns det en överväldigande risk att de krånglar till saker, kopplar iväg dig... jag vet inte... ibland verkar det som att de gör vad som helst för att slippa hjälpa till.

Samtalet jag ringde rörde min mobil. Fattas bara att de lyckas koppla ur hemtelefonen på köpet. Det skulle inte förvåna mig. Det har nämligen hänt förr.

Så... är det bara jag som haft otur, och att jag därför blivit cynsik? Eller är det faktiskt så att verkligheten i telefonernas förlovade land ser ut som jag beskriver den?

Det är sällan jag hoppas att jag har fel. Det här är ett sådant tillfälle.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback