Ibland behöver man fatta beslut

Jag skriver det här inlägget för att folk ska ha en chans att förstå mina bevekelsegrunder. Jag skriver det också som ett inofficiellt tips till en del människor i min närhet som jag tror behöver det.

Just nu är jag inne i en period då det är sjukt mycket. En massa saker som behövs göras, och följdaktligen en massa saker som inte blir gjorda, som måste vänta på bättre tider. För varje timma på dagen måste jag fatta beslut. Vad ska jag lägga den här tiden på? PIMuppdraget? SMbidraget? Jobbsökande? Protokoll? Tjänstereglemente? Cuppsatsen? Min sambo? Disken? Bokföringen? Städningen?
Nästa vecka tillkommer dock ytterligare en sak, utan att något försvinner. Hur ska det gå? Jag måste hela tiden fundera på var jag borde vara och vad jag borde göra. Men en sak är säker. Jag tänker inte skämmas för mina beslut. Eftersom jag har så mycket att göra som kommer hela tiden något annat att bli lidande. Det är val man gör. Val jag gör. Val jag står för. Och jag har bestämt mig.

Det är väldigt skönt att fatta beslut och sedan bara följa dem. Det gör det hela mycket, mycket enklare. Och när jag fattar medvetna beslut så vet jag vad jag har valt, och vad jag valt bort. Det är skönt att känna en trygghet i det kalkylerade beslutet.

Just nu gäller mig själv först, och andra när jag har tid.


För övrigt är det bara 6 dagar kvar till Spex-SM. Är du i Örebro, och har tid:
GÅ DIT.
Mer info finns på www.spexsm.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback