Hur ska jag göra?

Jag har beslutsångest. Jag kan gå på en viss grej... eller så kan jag hoppa över det. Jag har redan sagt att jag i princip inte kan, men jag vet att jag borde vara där. Problemet är att det är 1. en söndag = dåligt med tåg. 2. söndagen efter spexets jubileumsfest. Jag menar, seriöst... det är inte bara en fest som jag absolut inte vill missa. Jag är dessutom en del av styrelsen, så jag förväntas vara hyfsat representativ.
Och kombinationen att dyka upp väldigt sent, och så dessutom inte ha sovit så mycket, och kanske inte må så superbra... Det känns liiiite risigt.
Å andra sidan borde jag vara där.
Jag har beslutsångest.


Dessutom... i föreningslivet... Det är sjukt mycket på gång just nu.
Det ska sys. Det ska säljas biljetter. Det ska fixas kläder till festerna (har stora planer på att sy mig en klänning, tyg införskaffat). Det ska åkas till Linköping. Det är aulaperiod, aulaperiod, aulaperiod. Och sedan kommer SM. Ännu mer sy, öva, fixa.
I den andra föreningen är det årsmötet som planeras för fullt. Där jag ska vara med och hålla i saker vi aldrig gjort förut. Och så hoppas jag att valberedningen föreslår mig till Ungdomsrådet. Jag vill, jag har ambitioner och jag har förhoppningar.

Det är mycket nu, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback