Alla hjärtans dag igår

Det finns många varianter på hur man hanterar alla hjärtans dag. Från ena änden av skalan till den andra. Så, hur tillbringade jag min dag?
Tja... lite plugg på förmiddagen. Lunchdate med Ylva och Mariah. Hem en stund, och så kostymmöte i en källare på campus. Tror mötets höjdpunkt var på slutet när Sofie kom med en ask smultronhjärtan. Sanslöst goda, eller "farligt goda" som en annan kostymare uttryckte det.
Jag fick sy ihop axlar, och fixa om knäppningen på en kjol. Fix och trix med sånt som redan är i princip klart. Vad som händer på måndag återstår att se. Då är det nämligen dags igen. Att sy.

Dagens projekt blir nog att rita mönster till den kreation jag tänker sy. Ska fundera lite mer på vilken modell som känns snyggast. Och sen är det att lägga ut, att klippa, etc. Spännande det där.
Men tyget har en fantastiskt härlig färg.

Men först diska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback