Vackert väder




 Solen lyser, blå himmel. Känner mest för att gå ut och gå, gå, bara gå. Men jag har ju en uppsats att arbeta med, och inte all världens tid direkt. Så det är väl bara att bita i sura äpplet. Nåväl... det ordnar sig. Det går frammåt i alla fall. Ska bli skönt sen när jag är klar med tråkböckerna. Jaja... det måste göras. Lyssnar på musik, hopp från Chess till Phantome of the Opera till diverse spexproduktioner och annan musik jag gillar. Har ställt in den på slumpmässig uppspelning. Så då är det helt naturligt att hoppa så där.  Det finns så mycket bra musik. Och så har det den fördelen att det maskerar det irriterande borrandet. Inte det att det är jobbigt så som det har varit. Nä, just nu borrar de en bra bit bort. Tillräckligt nära för att jag ska höra och känna igen ljudet. Men tilräckligt långt bort för att jag ska slippa mina gula hörselskydd. (Var ett tag sen jag nämnde dem.. de gula... saknat dem?)

Nåväl...

Igår hade Erik och jag lite mys med Glögg och så... och så bjöd vi in grannarna under. Mycket trevligt. Och glögg är gott.

Och så lite nedräkning:
Dagar till Eriks 25-årsdag: 11
Dagar till julafton: 17
Dagar till spexpremiären: 86
Dagar till min 25-årsdag: 718

Så så är det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback