OK, ännu ett inlägg

Kan man spamma sin egen blogg?

Jag klickade runt lite och hamnade på en artikel på
Aftonbladet. Den handlar om en modell som inte ser ut som ett skelett. Jo, det är det som är nyheten. Det är en bild på en rätt normal, vacker tjej. Där man tydligt kan se hennes mage, eftersom hon sitter ner. Inget konstigt, inget benrangel. Och det är en världsnyhet. Jag skummade lite över kommentarerna. Det är många där som tycker att hon är tjock. Det är också många som hyllar initiativet. Själv ansluter jag mig helst till de senare. Det måste fram fler bilder på människor som faktiskt ser ut som människor. Jag blir så ledsen varenda gång jag läser eller hör något om någon som mår dåligt över sin vikt. För att de dels har en snedvriden bild av sig själva, och ser fett som inte finns. Och dels för att de jämför sig med retuscherade kvinnor som redan från början ser ut som utmärglade skelett. Det är inte sunt.

Att må dåligt över sin vikt, det är en sak. Sen är det klart att det finns de som mår dåligt p.g.a. sin vikt, alltså rent medicinskt. Och deras strävanden kan jag ha respekt för. Men de är så många färre än de som bara tror att de måste banta för att "alla andra" är så smala. *suck* Nej, smalhetsfixeringen gör mig ledsen. Och man kan faktiskt inte bli mindre än sin egen benstomme, så var snälla och försök inte med det.

Du är vacker som du är. Och ja, jag tror på det. På riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback