Förkyld

Det här är humor

Tråkigt att vara förkyld. Men man får helt enkelt ta till vara på de glädjeämnen som finns. Typ humor i stil med bilden ovan. Och så... tja... fundera på alla roliga saker som är på gång. Och försöka arbeta undan lite plugg och mail och sånt, trots att hjärnan är ganska tilltäppt.

The show must go on, så att säga.

Igår var en bra dag. Fortsatte med min lilla tjejgrupp, och tja... intensivt. :-) Och lite mer än de kanske förstår än. Vi får väl se vad som händer framöver... det blev i alla fall en rejäl strid, och Erik hoppade in och spelade Maries karaktär då Marie var sjuk. Lite udda upplevelse, men på det stora hela funkade det rätt bra. Nu sover de alla trött efter att ha plåstrats om i två fall, och sprungit runt i stan i ett fall. Pengarna bränner i fickan, gå direkt till den alkoholiserade läkaren, eller? Ska bli kul att se vad de hittar på här näst. Det finns några öppningar... och tja... en del går att improvisera till. Det blev dessutom ett så naturligt pausställe lagom tid innan Anna skulle vidare till dekor. Så vi har bokat in nästa möte. Skönt, då slipper man slita håret av sig i sina försök att få ihop folk på samma ställe samtidigt.

Men nu är min hjärna egentligen mest full av det stundnade bröllopet. Det ska bli så roligt. Ett firande av kärlek, träffa familjen och släkten igen, och bara åka iväg och lämna stan. Naturligtvis har jag sedvanlig ångest över klädsel. I viss mån tycker jag att jag har använt allt jag har så många gånger att de är tråkiga... fast min släkt har sett väldigt lite om något av det... så... det mesta skulle se nytt ut i deras ögon. Funderar på att fixa till en klänning med en kil, men vet inte om jag hinner införskaffa nått bra tyg till det. Annars kan jag ju köra på den som den är, men... tja, jag vet inte. Svåra val. Och sen smycken... skor... och allt ska gå ner i en resväska på nått smart sätt. Som sedan ska släpas på buss till Oslo, tåg till Stange, och sen.... 18.50 på fredagen när vi anländer till Stange, så får vi väl dra väskan/väskorna upp till mormor. Funderar också på om jag skulle klä av min spexpärm och använda det tyget till att slänga ihop någon form av handväska. Får fundera lite mera på det där. Men åh! Det ska bli så roligt! Bröllop... *suckar drömmande*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback