Prod.möte och Upptaktshelgen

Igår var jag på prod.möte. Då i egenskap av kanske tillträdande producent. Var en skön stämning, är verkligen bra folk i produktionsgruppen i år. Ser fram emot att se den här produktionen byggas upp och sedan, när vi kör på riktigt, åh, *längtar*. Två av mina tankar för det kommande arbetet köptes rakt av, sånt är också uppmuntrande, det visar att man är på samma spår. Och det underlättar också för framtiden. På det stora hela känns det som att vi har liknande visioner för hur året ska se ut.

Jag har två guidande sanningar som kommer påverka allt arbete framöver.

1. Spex är humor.
2. Det är roligt att vara med i spexet.

Funkar inte de två... då är det inte spex man håller på med, utan nått annat. Och första paragrafen i Örebrospexets stadgar är just att "Örebrospexet skall bedriva studentspexverksamhet med en anda som skapar gemenskap och trivsel för dess medlemmar och publik." Student. Spex. Verksamhet. Och i en anda som skapar gemenskap och trivsel. Det är vad jag tror på. Och vill jobba för.

Kreativa scenlösningar, låtmöten... stormöten, gemenskap i och mellan grupper.

Det kommer bli hur bra som helst!


I helgen som var gick upptaktshelgen av stapeln. Åh, det var roligt, särskilt lördagen. Jag har alltid gillat traditioner, och att få det upprullat på det där viset... teaterlekar, sånger i källaren, lunchpromenad (privat tradition, men åh, jag älskar det), manusuppläsning, källaren och vinden... sittningen. Och sen är matauktionen på söndagen alltid underhållande. I år var det Oscar som höll i den, och hans röst mådde verkligen inte bra. Och folk bjuder verkligen som galna. Det är så roligt.

Och det är alltid kul att träffa de nya. Får hoppas att de känner sig rejält välkomna nu.

Jag lyckades också hoppa in i manusuppläsningen, och läsa en av rollerna, då det saknades skådisar. Det var också kul. Lite coolt att se hur folk reagerar, och att köra dialogerna. Och åh, vad bra de är, skådisarna. Redan. Det kommer bli fantastiskt coolt när de har kläder, smink, kan sina repliker, det finns sång och musik, och en scen med dekor och sånt. Oj, oj, oj. Det blir en riktig upplevelse!



Kommentarer
Postat av: AnnaHa

Håller med dig i allt! Det kommer bli kanon!!! Och upptaktshelgen var helt fantastiskt underbar! Frst är det knappast "kanske" tillträdande. Tänk på vad Johan sade igår... =)

2009-10-13 @ 20:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback