OK, jag erkänner, jag är nervös

Ikväll är det årsmöte. Demokratins främsta arena i en organisation som mestadels är väldigt hierarkisk. Mesta chefen, mitt ansvar, ditt ansvar... klart det beror på personer, men vissa saker sitter i strukturen.

Ikväll ska vi ha årsmöte, och det blir spännande. I princip kan alla dagordningens punkter orsaka en viss mängd diskussion. Vissa mer än andra. Förklaringar, förtydlingar, och debatter. Diskussioner. Det blir spännande.

Själv har jag vissa frågor som jag finner mer intressanta än andra. Motionerna (som jag skrivit) och valen (där jag kandiderar). Ego? Nja, men... är inte det naturligt?

Vi får helt enkelt se vad föreningens medlemmar tycker om de olika punkterna på dagordningen. Hur ska det förgågna hanteras, och vad sker i framtiden?

Visst är jag som jag är, men... jag gillar årsmöten. Det är nu man har chansen att tycka - ta den! Kom! Rösta!


Vi ses! Efteråt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback