Att läsa instruktioner, och sedan följa dem

Det finns förmildrande omständigheter, jag vet. Men när det gäller hur många som misslyckas med att följa enkla, skrivna instruktioner så faschineras jag. Det finns ett förväntat antal som "ska" misslyckas. På grund av t.ex. dyslexi kan det vara svårt om man bara får skriftliga instruktioner. Eller om man inte kan se vad det står. Men alla andra då? Varför kan de inte följa enkla instruktioner? Och hur stor hänsyn ska man ta till den stora massa som bara... ja jag vet inte, ... struntar i? ... inte orkar läsa allt? Vad? Ska jag gå omvägar för att samla in det som borde lämnas på rätt plats från början? Ska jag bryta mig in i någon annans privata sfär för att uppdatera det som lämnats åt fel person? Eller ska jag bara tycka att den som gör fel "får skylla sig själv"? Det sista är ju farligt då just den som råkar ut för det kanske är en av de som har en godtagbar ursäkt. Samtidigt vill jag inte behöva tänka åt 50 personer samtidigt. Jag har mer än fullt upp med det jag själv har tagit på mig.

Vissa saker... vissa dagar.

På en annan del av verkligheten... ÖBO har bra konstiga system för vissa saker. Det var nog bra att det var Erik som fick tag på dem idag, och inte jag.

Nu tillbaka till studierna, se om jag kan knäcka en viss ordning... :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback