ÅÅÅÅÅåååå, UPPTAKTSHELG!

Nu är det äntligen dags för höstens höjdpunkt, upptaktshelgen. Det är nu vi kör igång spexåret på allvar. I år ser jag mest av allt fram emot att få höra den första genomläsningen av manuset med de skådisar som ska spela rollerna. Ja, eh... de skådisar som kommer på upptaktshelgen då. Alltid är det någon som saknas.

Annars... det är något skönt med alla de traditioner som omgärdar den här helgen. Platsen, dofterna, sångerna, ropen och ja... allt det där som är en upptaktshelg.

Och utanför mitt fönster, över taken bortåt på Enrisvägen, där är en klarblå himmel, och härligt gula löv. Det är höst, helt enkelt.

Pratade med mamma igår, skönt att höra hur det är hemma. Det stora där är att elektrikern ska komma idag, och dra in det sista i badrummet. Ser fram emot att se hur det blivit när jag kommer hem nästa gång (när nu det blir).

Men mest av allt är jag så fantastiskt glad över att det är upptaktshelg nu i helgen. Det blir skog. Sjö. Spexare. Traditioner. Sånger. Lära-känna. Bara massa kul, hela helgen! Skönt att ta en paus från mail, stad, plugg...

Och roligt att träffa alla härliga människor!

Nu, kör vi!

(ska bara packa lite och sånt först)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback