Slit, besvikelse och planering - kvällen innan Oscarsgalan, helt enkelt

Jag hade så vackra idéer... men icke... min symaskin bestämde sig idag för att vägra köra raksöm. Sedan började den vägra allt annat också. Så min fantastiska kreation får göras klart senare, och bäras vid något annat tillfälle. Vad jag ska ha på morgondagens Oscarsgala är inte helt klarlagt... typiskt. Jag som hade så bra planer. Efter en massa slit med symaskinen så gav jag till sist upp, och accepterade besvikelsen. Då var klockan typ 18, vilket var den tid då Marie skulle dyka upp. Sedan dess har kvällen ägnats åt ätande av middag, men framförallt planering, planering, planering. Det blir nog bra imorgon. Känns som att vi har koll på, och har förberett det som kan planeras. Allt annat blir nog också bra. Och det ska bli roligt att se vilka som vinner imorgon. Och roligt med alla kostymer, alla människor. Äras den som äras bör, länge leve kärleken och lusten till spexet.

Nå, Oscarsgalan är ett spännande fenomen. Så härligt, så mycket glädje, fest, positiva ord. Det perfekta sättet att avsluta inför sommaren. På grund av ett spex, på grund av ett spex, på grund av ett spex...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback