Nu bär det snart av, över land och över hav

Nu räknas i och för sig inte Östersjön som ett hav, det är inte tillräckligt salt vatten för det. Men Gotland är i alla fall väldigt... avlägset. När jag var där förra gången (som då var min första gång) kom vi fram till ett antal "sanningar" om denna ö. För det första... när man åker på Färjan över så tappar mobilerna kontakt med alla nät. Och det är klart att man inte behöver några mobilmastar mitt ute på sjön, men... Vi kom också fram till att det inte är meningen att Gotlänningar ska lämna Gotland. Tankarna som ledde fram till detta konstaternade tänker jag inte gå igenom här, men... det innefattade bussar, samexistens, trafik... och Sommarens sista sommar på Gotland. Det var en bra visit på den mytomspunna ön. Varför inte?

Över land ska jag också... flygbiljetter är bokade och funderingar över taxi, bussar, kollektivtrafik. En tur till Umeå för att jobba på ett läger (jäjj!) och en tur till Luleå som blir av förutsatt att det kommer in tillräckligt många anmälningar. Hittills har det, vad jag vet, kommit in 0. Men Umeå finns det deltagare till, och planer. Det blir bra.

Sommaren är härlig!

Nervositeten börjar dock stiga. Främst när det gäller Gotland, då det är okända marker på många sätt. När det gäller de nordliga delarna av Sverige är jag mer nervös över själva flygandet. Jag tenderar att inte må så bra i de lägena...

I övrigt... har en hel del mera att gå igenom och ordna med idag. Så nu ska jag kasta mig över lunch, för att sedan fortsätta arbeta. Livet är... varmt och soligt.


Kommentarer
Postat av: Becks

Haha, jag kommer ihag sanningarna! Det var en trevlig vistelse, tack for att du erbjod mig att folja med. :)

Soliga kramar

2009-06-30 @ 16:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback