Lugna dagar

Julen är över, och vi är inne på det nya året. Människorna tittar sig förvirrat omkring, och börjar så smått trilla in i vardagen igen. Det känns lite overkligt. Det är lite märkligt, det där med vardag. Studier för vissa... andra återvänder till sina jobb... själv känner jag mig helt off. Jag vill göra saker, jag vill... jag vet inte. Men om den energi jag lagt på en rollspelskaratär som troligen inte kommer invigas på bra länge är en ledtråd till min desperation... å andra sidan lurar kaoset precis runt hörnet. Om jag svänger åt det håller så kommer kris och panik nertrillande med lavinfart. Undviker det så länge... går omkring och funderar på de små sakerna så länge... och väntar med bävan på att hörnet ska ge vika. Stenmassor under snön gör säkert det hela så mycket bättre. Kanske hinner jag backa undan åt ett helt annat håll. Kanske. Men vem vet vad som finns där??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback