Folk och mörker

Åren går... men vissa saker består. Mammor och pappor bor ju kvar i trakterna. Följde med mamma till Sollebrunn idag, för att handla. Inte tar det lång stund innan man träffar någon som man känner igen. I en liten affär.

Men det jag egentligen tänkte på var mörkret. Herregud vad gott jag sov i natt. För det första så är sängen här mycket bredare än vad jag har i Örebro. I Örebro delar jag ju med Erik, och då blir det mindre per person. För det andra så är det lättare att justera till en bra rumstemperatur. Och för det tredje så är det mörkt. Jag tvärsomnade nästan på en gång, och sov i nästan 12 timmar i sträck. Så skönt. Och välbehövligt.

På allergisidan... tja, mina ögonlock är svullna, vilket gör dem tyngre än vanligt. Naturligtvis tolkar hjärnan det som att jag är trött. Så jag försöker titta mer upp än ner, och ja... se upp, så jag inte somnar :-) Sidoeffekter av att ha en kelig liten vildbatting i krokarna.

I övrigt... saknar Erik och vännerna lite, men jag njuter av att ta det riktigt lugnt. Och Örebrolivet drar ju på i full fart när jag är tillbaka sen, så... :-) Och, på måndag ska jag träffa Karin. Det ser jag fram emot!

Nu... tillbaka till vardagsrummet.

Dagens bloggtips: Både
UH:s och Örebrospexets bloggar är uppdaterade. Klicka er dit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback