Höst, höst, höst

Nu är det höst. På åtminstone tre sätt. Den höga, klara höstluften är här. Jag har upplevt ett par riktiga höstdagar i år, och det märks i mycket att nu, nu är det höst. Och jag andas så mycket lättare. Jag tycker verkligen om alla årstidsväxlingar. Tänk så finurligt naturen är ordnad. Precis när man tröttnat på sommaren och dess värme känns som en tyngd, då kommer hösten med ren och klar luft, vackra färger, städande vindar och regn. Underbart. Och när hösten går över i ett mörkt elände, då kommer vintern med kyla och snö. OK, snö blir väl allt mer sällsynt nu om åren, och det saknar jag. Det ska inte vara höst hela vintern, för att sedan övergå i slaskig fejkvår. Nä, en ordentlig vinter, tack. Och sedan en vårexplosion av växtkraft, grönska och blomster. Och så kommer sommaren och värmen igen. Precis när man behöver den. Det är vackert. Så hösten har kommit i naturen.

Det andra höstiga är naturligvis att skolorna drar igång. Terminer startar, och folk går in i nya klasser, nya ämnen, nya lärare, nya böcker... och allt vad det innebär. Nu är även jag tillbaka i skolan, jag ringde nämligen CSN i fredags och den fjärde personen jag pratade med där kunde ge mig raka besked. Så samtidigt som terminen drar igång med föreläsningar och annat så lägger jag tid på att reda ut de sista pappersordningarna till olika myndigheter och "anordnare".

Och så... hösten är här, och i helgen arrangerade UH den årliga Föreningsträffen. Aldrig förr har det varit så få deltagare. De deltagare som kom var dock guld värda, och vi hade riktigt bra diskussioner. Och riktigt bra stämning. Så nu gäller det att fundera till kommande år... är det bara det att träffen ligger i skolstartstider som ställer till det? Eller finns det mer djupgående och strukturella orsaker till att folk inte vill komma? Den frågan kommer också skickas ut. Förhoppningsvis kommer det in svar.

Så hösten är här, och med den så är det slut på semestrarna och tillbaka till verkligheten.

Livet är härligt.

Hösten är härlig!



Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback