Hjälpsamma dagen

Idag har jag, för första gången sedan UH Örebro (Trumman) lämnade Billan, hälsat på i kansliet. Det var trevligt. Jag försökte hjälpa Therese och Mitta med föreningens bokföringsprogram. Förutom en diff på 2008 som jag inte orkade reda ut så tror jag att de kände att de fick ut vad de behövde från mitt besök. Och det kändes bra. Det kostade mig liksom inte mer än tiden jag spenderade (och en tia för bussen). Skönt att kunna vara hjälpsam ibland.

Annars har jag lekt bollplank åt en klubbmästare. Det kostade mig inte heller någon ansträngning.

Skönt att kunna ge folk vad de behöver utan att utsätta sig själv för en massa stress och press. Vissa saker är annorlunda nu när det är lugnare.

Har några to do som jag har lite dåligt samvete över, men det kan jag nog bocka av imorgon... "i god tid". Faschinerande att arbeta i olika organisationer.

För övrigt har det varit alldeles strålande solsken hela dagen, och det växer krokusar både här och där. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback