Hälarna gråter

Jodå... som i att det bokstavligen kommer vätska ur skavsåren jag skaffat mig på båda mina hälar. Dumt. Och jag kan dessutom inte skylla på någon annan... jag hade för tunna strumpor i ett par skor/stövlar i onsdags. Och jag märkte redan vid Björkrisvägen att det var en dålig idé. Blev liksom inte bättre på vägen hem. Nåväl...

Torsdag blev det ju en tidig morgon, och resan till Trysil gick bra. Var ett par intensiva dagar där, och med tanke på hur tidigt jag gick upp på torsdagen så hade jag väl velat lägga mig åtminstone ett par timmar tidigare än jag gjorde. Fredagen var också intensiv. Mycket frågor och svar om arbetet och så... men också själva intervjun, där jag hade trott att det skulle vara fler frågor än vad det var. Nåväl, nu är det som det är. Och efter lunch så var det en äventyrsbana. Där hade jag gummistövlar, vilket jag var glad för sett ur synvinkeln till vad för terräng, och vätskemängd vi vandrade genom. Mina hälar var dock inte riktigt lika förtjusta. Jag märkte rätt snabbt att det inte var någon bra idé, och lyckades tejpa på lite sånna där sårtvättarservetter över hälarna medan vi var ute, och sedan satte jag plåster på till resan hem. Lite för små plåster, så det var att dra lim ur såren väl hemma.... lösningen vi kom på för natten var... spännande... inte det första som normala människor tänker på i alla fall. Eltejp kan användas till mycket.

Idag har jag tagit vanliga plåster igen, vi får väl se hur det ser ut när jag drar av dem... det hade läkt lite, så jag satte plåster över det som inte var läkt. Det innebär alltså lim på det nyläkta... blir som jag just skrev spännnade att se hur det ser ut när jag drar av dem.

Idag vaknade jag vid nio, gick upp och på toa, och gick och lade mig igen. Så skönt. Sen gick jag upp igen vid 14. Och jag hörde inte ens när Erik gick upp och fixade och så vid 10...

Annars har det varit fest för Therese ikväll. Roligt. Men jag är trött i huvudet nu... blev lite mycket ljud och sånt. Men det är härligt med så många som vill fira. Och jag hoppas verkligen att Therese njuter i fulla drag. Roligt ska det vara med fest.

Nu snart sova... hade väl tänkt att se om Erik hittat hem igen... och hur det var med sängplatser.

Allt blir bra. I sinom tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback