Definitivt inte planerat

Idag... gick upp tidigt för att ringa vårdcentralen. Har nämligen haft kliande utslag till och från i en dryg vecka åtminstone. Fick en telefontid ungefär en timma senare, och la mig en stund... dumt... för jag hann såvitt vakna innan det ringde. Störde nog Erik mer än nödvändigt. Lite störmoment blir ju sånt här alltid, men...

Nå, jag fick hur som helst en riktig tid kvart över två, så då var jag iväg till vårdcentralen. Sedvanliga procesdurer genomgicks, utfrågning, undersökning och blodprov. Jag förstår inte varför de måste tappa mig på blod varenda gång jag är där, för jag mår verkligen inte bra av det. Lyckades i alla fall samla ihop mig, och passade på att gå förbi Konsum på vägen hem. Ligger ju så nära. Och så hade Erik pratat om saker han ville ha hem... tyvärr var det visst lite mer än vad jag orkade med, för när jag kom hem så läste jag ett kapitel, och sen somnade jag. I två timmar. Dåligt. Vaknade precis av ... jag vet inte... men ja. Man ska inte sova på dagarna.

For future referense: Om jag somnar på dagtid - väck mig efter en kvart, max en halvtimma. Nu känner jag mig mest desorienterad och förvirrad. Och hur jag kommer sova i natt. *grimaserar* Det.... visar sig.

Nåja... jag får väl försöka rädda ihop det som finns kvar av dagen. Göra nått vettigt, eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback