Oscarsgalan

Har suttit och plitat på Oscarsgalenomineringar nu... när jag läste igenom vad jag skrivit så insåg jag något som förvånade mig själv. Hoppade dessutom över några kategorier... gyckel, WOW, Guldpalm (vem sjutton kom på den fåniga omdöpningen? Eller är det för att fröken Palm ifråga inte varit aktiv på några år?) Hur som helst... Sen fanns det en person jag ville nominera, men som jag inte hittade någon kategori för. Och det kanske var lika bra, för det jag ville skriva kan så lätt bli missuppfattat. Och det vill man ju inte. Man vill ju att folk ska bli stolta och glada.

Ska bli kul på lördag att se vilka som vinner. Se om andra har tänkt som jag, och om det gett genomslag. Är lite fundersam över ett par saker... har, med facit av tidigare år i handen, vissa misstankar. Tur att det finns kontrollinstanser. Intressant att just en av mina farhågor är uttryckta redan i informationen... fast givetvis i en annan mening. Och alla andra skrivningar skulle bli jättejättefel. Och vad kan jag göra om jag har rätt?

Annat när det gäller spexet... valberedningens förslag är utskickade. Ett par sistaminutensamtal kvar... kanske. Beroende på... och vad har egentligen folk för kompetens? Och hur är det med det där att ta ansvar? Vi vill väl att folk ska göra det?



Hoppas på jobb... helst här i Örebro, så jag vet hur jag har det med tid, och hur jag vill prioritera. Så som dagarna ser ut just nu är helt tokigt. Har alltför mycket på min att "kolla upp-lista". Har ytterligare en radda saker på min "att göra-lista". Kanske borde lista på riktigt också, och inte bara i huvudet. Då kan man i alla fall bocka av.



Förutom det... ska sy lite nu. Måste ju bli klar med min kostym till Oscarsgalan. Och nästa vecka är det ju kongressveckan, och då blir det inte mycket tid till övers...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback