Premiär, galapremiär, motionsberedningar



 Tre intensiva dagar har det varit, som avslutning på en intensiv vecka. Nå, i sanningens namn var det inte jätteintensivt idag, men välbehövligt och hyfsat vettigt. I fredags hade vi äntligen premiär, och det var en härlig känsla. Mina bitar klaffade, och alla andra gjorde superinsatser. Några misstag, givetvis, det var ju premiär, och omstarterna till allitterationera var för sent utdelade. Men bra gick det, trots att min favoritomstart "Härlig är jorden" inte framfördes på scenen. Lördag hade vi galapremiär, och jag hade kostym på egen hand. Stressnivån gick upp abnormt högt när det dröjde alltför länge innan skådisarna var färdigsminkade. Var alldeles för stressad för att förstå varför, men någon var försenad, något med lås etc... givetvis löste sig allt, och jag hann mygga alla innan vi drog igång, så det var inget problem annat är för min hälsa. När väl alla var limmade och jag fått äta kändes allt mycket bättre, och jag kunde sy lite på en av dekors fonder. Och jo, Micke, från dekor sydde det mesta. Så allt gick bra. Inte heller på lördagen framfördes "Härlig är jorden", men på festen på kvällen fick vi i alla fall höra den. Det värmde. Mycket. Jag älskar den texten, och är omåttligt stolt över den. Idén, formuleringarna och närheten till orginalet, men så olika mening. Och Annas vackra röst. Underbart.

 Två recensioner har jag hittat också:
 
Pers, och Jessikas. Finns säkert fler med åsikter.

 Sittningen var trevlig, bra bordsplacering, bra stämning och högt tempo. Lite neråt att en vän kände sig felbehandlad. Jag vill att alla ska må bra, och jag försöker vara stöjande och bry mig. Jag bryr mig, och jag hoppas att det når fram. Jag hoppas att alla ska känna glädjen på nästa sittning. Dock är jag lite rädd för vissas möjliga uppförande. Stolthet och glädje, det är vad som ska visas upp. Jag står i alla fall för mig och mitt. Och stolt är jag. Mina ord i låttexterna, och de andras, skådisarnas fantastiska framföranden... och det underbara, underbara bandet. Så mycket beröm till musiken, ah, båda systrarna borde suga i sig som svampar. De är värda vartenda dugg. Inspiration, förtroende och engagemang. Så mycket det betyder.
 
 Idag... lite dagen efter, mjukstart, grötfrukost och så motionsberedningar. Jacob och jag pratade igenom det mesta, och nu är det gjort. Blir nog bra. Synd att jag inte kan vara med på mötet nästa helg, men jag har fullt förtroende för de andra. Det blir bra. Allt blir bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback