Ännu en meningslös dag i arbetslöshetens tecken

 Men jag har sökt jobb. Och det är ju inte meningslöst. Om jag nu skulle få..., vilket inte känns så... troligt. Jag har ju inte fått nått hittills, så varför skulle jag lyckas nu? Nä, hålla hoppet uppe var det ju... jag ska söka fler jobb imorgon. Något som verkar roligt. Något som ... jaja. Vad jag nu hittar bland alla annonser. Tjo, tjenare. Inte blir det bättre av de "uppmuntrande" mailen och breven från Arbetsförmedlingen heller.

 Dagens höjdpunkt var nog kladdkaka hos Rebecka, lite te, lite gott, lite prat, lite citat. Att se 2½ men med Erik var också trevligt. Två brödrer, den ena datear mamma, den andra dottern. Dottern bor hos sin pojkväns ex-fru. Kan det bli sjukare? Jodå... exfrun börjar datea mammans ex-make, dotterns far. Och så scener med sidenslipsar, bubbelpool och... ja. Den som sett serien kan nog lista ut det mesta, den som inte gjort det är troligen i alla fall inte intresserad. Avsnittet i fråga har också gått förut... Så kan det vara.

 Imorgon är en ny dag. Jobba på. Kämpa på. Hej och hå.

 Dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback