Ingefara, nejlikor...

Jag har roat mig idag. En promenad till affären... kryddor... pepparkaksdeg... Erik sa ngt sött mitt i hoprörandet av pepparkaksdegen... "En tasked mald ingefara". Jag skrattade då, men nu tycker jag mest att det är sött. Det tyckte jag iof då med, men jag skrattar inte längre. Men jag skulle gärna ta en sked mald ingen fara. That would be nice. Själv har jag mest roat mig med att stoppa nejlikor i apelsiner, så nu hänger det tre sånna i olika köksluckor. Fint med lite färg, och så luktar de gott. Mina fingrar luktade också nejlika länge. Märklig känsla.

Det känns som om jag hade en massa idéer om vad jag skulle skriva här, men... jaja. Det ger sig nog.

I övrigt... lite fika en våning ner var trevligt. Men inte har det blivit något vettigt gjort idag. Hmm... får fundera mera på hur jag ska reda ut... det reder sig nog.

Ikväll blir det fokus på Gullvivorna, och imorgon åker jag till Stockholm. Tillbaka hit igen fredag, och så lite luciatåg, lite fix fix, och på lördagen är det julfest. Tema vit. Det är... ett användbart tema, vi får väl se.

Allt blir bra. I sinom tid.

För övrigt kan Erik tala om exakt hur bra idé det är att sticka tungan i ett kryddmått som man mätt upp alla kryddorna till en pepparkaksdeg med... kardemumma, nejlika, ingefära och bikarbonat. Namnam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback